Alati maksab keegi teine....

 Nagu ma kuskil juba mainisin "terviseadnmete asja" siis soovitan teilt küsida kui tihti te kontrollite kes teie andmeid on vaadanud? 

Üks asi viis teiseni ja ma jõudsin omadega avastuseni, et härra teeb üle kuu mu kohta päringuid. Mu reaktsioon oli nagu:"okei, las vahib, aga kuhu ta siis veel päringuid teinud on?" 

Õnneks on eesti.ee lehel selline mugav koht kus näeb mitme registri kohta vaatajate  andmeid. 

Ja sealt algasid ka minu shokid. Miks on tema perearst vaadanud minu tervise andmeid? Milliseid andmeid on vaadatud? KAS MUL ÜLDSE MINGITKI PRIVAATSUST ON???? 

Vaatamisi oli mitmetes registrites aga see terviseandmete oma võttis igasuguse privaatsustunde ära. Logisin digilukku sisse ja need kolm dokumenti mida vaadatud olid viimasest günekoloogikülastusest.  Kuna see oli minu "korra aastas kohustuslik" kontroll ja ma lasin kõik põhilised analüüsid teha, siis see koosnes ka kolmest epikrisiist:külastuse epikriis, vereproov ja vaginaalsed proovid. Ehk siis kolm eraldi dokumenti - mida kõiki oli vaadatud. 

Ja vähemalt minu kui patsiendi jaoks on need leitavad erinevatest kohtadest - seega üsna süstemaatiline vaatamine? 

Hiljem selgus, et see perearst ei olnud vaataja, vaid selleks oli hoopis härra teine lähedane isik - ma unustasin ära asjaolu, et ta seal perearstikeskuses õena töötas. Teadke, see on raske rikkumine. 

Aga nali hakkas seal kui see "õde" mulle kirjutas:"sorry, meie olime need kes vaatasid" Te võite ainult ettekujutada kuidas selline vabandus mul naha all kõik närvid hüppama pani. See " sorry"peaks aktsepteeritav olema? Kes on "te"? 

Sealt tuli veel selliseid naljakaid väljendeid:

"Mul oli täiega kiire ja ma ei märganud, et sa pole selle keskuse patsient" 

"Me tahtsime vaadata kas sa oled vaktsineeritud, et sind vaktsineerima kutsuda" 

"Mõned ämmaemandad ka vaktsineerivad"

Aga iga nende väide teitaüs rohkem küsimusi - eriti ämmaemandate ja vaktsineerimise seostamine. Mul polnud ühegi ämmaemandaga pistmist - miks peaks mingi ämmaemand tahtma mind vaktsineerida ja seda veel mingi väga väikese külakese perearstileskuse kaudu. Kui nii süstemaatiliselt oli vaadatud andmeid siis kuidas see "kogemata kiiruga" juhtus? Kellega nad võidu jooksid? Kelle eest nad põgenesid? Kas sellel õel on paranoia? Saate aru küll, et ma oma küsimustega juba iroonitsen - tegelikult olin ma väga ärritunud. Nüüd tagantjärgi mõeldes mul jõudis kohale, et ilmselt mõtles keegi välja kõlaka, et ma olen rase ja seda nad ka otsisid. Muud loogilist seletust ma ämmaemanda argumentidele leida ei suuda. 

Igatahes tegin mina selle kohta avalduse nii AKIsse kui terviseametisse ja mingi hetk sain ma kirja, et rikkumine on nende pädevusest väljas ja alustati väärteomenetlust. Ja rohkem ma sellega kursis ei ole. 

See oli ka hea nali, et nad pakkusid mulle tervelt 100 (JAH, SADA!) euri, et ma võtaks oma avalduse tagasi. Siis mind ähvardati selgeltnägijatega ja sellist tsirkust oli veel. No ma tegelikult selle "õega" käisin ühes koolis ja siis mulle saadeti vabandav meil, kui kooliajal mulle liiga tehti. (Me ei puutunud just eriti kokku selle "õega" ja ta tegelikult oli hästi tagasihoidlik ja vaikne kooliajal - et tundus veider üldse. 

Mul tegelikult hakkas tollel hetkel temast hästi kahju, ta pole kunagi olnud selline enda eest seisija ja minuga on tal kokkupuude minimaalne olnud, et huvituda mu terviseandmetest. Aga vaeseke ilmselt murdus surve all mida see härra ja tema uudishimulik osa perekonnast tekitasid. Ja mis veel hullem - maksab selle eest lõpuks perearst. Juhtumisi on see ka mu ema perearst ja mind hakati tema poolt ka survestama ja ähvardama, et avaldus tagasi võtta. 

Siiski oli see "minu võimalus" neile kõigile väga selge signaal saata, et ärge jamage ja jätke mind rahule. 

Igatahes, teil nüüd soovitan minna www.digilugu.ee ja sulgeda ka arstidele kõik oma andmed - kui te ei taha tunda ennast nii, et teil pole kübetki privaatsust. 

Teistes registrites ma jätsin asjad sinnapaika - st avaldusi ei teinud - las vahib kui tahab. Ja lõppudelõpuks on mul hea meel, et vaadati günekoloogiaandmeid. Ta oleks vaimse tervise valdkonna andmetest nii palju rohkem huvitavat leidnud. 

Ma algul veel arvasin, et mu ema oli see kes huvitus aga no ma sain ta vastusest aru, et temal seölega pistmist pole. Kaitsesse astus ta sellepärast, et perearsti naine on tema sõbranna. (Väikeste kohtade rõõmud) 

Igatahes, ma tahan ka teile öelda, et kui teid hakatakse survestama avaldust tagasi võtma - ärge tehke seda. Kasutage seda võimalust maksimaalselt selge signaali saatmiseks, et teie provaatsus on oluline. Lisaks ma konsulteerisin tookord ka juristiga, et mis võimalused mul üldse midagi teha on ja ta ütles väga selgelt, et ma võtaksin avaldust tagasivõttes arvesse asjaolu, et järgmine kord vajadusel ei võeta mu avaldusi tõsiselt - (selle ma lisan ise)"sest ma olen äraostetav". 


Neid juhtumeid tuleb veel, kus samamoodi nagu mu võlgadega - maksab keegi teine ja härra kõnnib käed puhtaks pühkides minema. 

Kas sa nüüd läheksid digilukku oma andmeid sulgema? 

Päikest. 






Kommentaarid

  1. Ei saa ju oma perearsti eest enda terviseandmeid sulgeda

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma päris täpselt ei tea, kas minu perearst jääb nägema neid andmeid, aga antud juhul on teemaks see, et teisest perearstikeskusest võõras arst on käinud vaatamas.

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

TEADANNE!! Appi, ma OLIN võlglane.

Panin viimased 3 aastat videosse...

Meil oleks niimoodi Eestis kordades vähem elatisvõlglasi ja mida ma veel õppisin?!

Aeg ei paranda haavu...

Saame tuttavaks - mina olengi "Appi, ma olen võlglane" ja minul ongi "kopp ees!"

You ever heard the word "pronoia"?

Kopp on ees!

Kes maskab? - MINA MAKSAN!

Järgmine tibu on koorunud!

Palun ärge nüüd oma pead läbi seina lööge - ma juba panin psüüholoogi aja.