"ta ei teadnud/osanud paremini"

 Hei-hei. 


Üks teema mida ma lähisuhtevägivalla puhul tahan veel arutleda on ohvri poolne vabanduste otsimine agressorile. 

Piltlikult väljendades on vabanduste otsimine samahea kui paneks ennast ise käeraudadega radiaatori külge kinni. 

"Ta ei teadnud paremini" , "teda koheldi lapsena väga halvasti ja ta ei oskagi teisiti", "ta andis oma parima" sinna juurde kuuluvad kindlasti:"ma ju ise tehin/ütlesin... jne" 

Aga mul on üks küsimus kallis lugeja - kui nad ei tea, et saab teisiti, ei oska teisiti jne, siis MIKS JUHTUSID ASJAD AINULT SULETUD USTE TAGA? 

Siinkohal tahan ma välja tuua sellised asjad: psühhopaadiks sünnitakse, sotsiopaadiks ja natrsuks kasvatakse. Ma jätan väljendite googeldamise teile. 

Fakt on aga see, sotsipaadi ja narstu on PEAAEGU võimatu aidata. Mind aitab väga palju see, kui ma vaatan oma eksmehe peale pilguga, et ta on töiskasvanud inimese kehas väike laps - kellel "kasvamine" jäi pooleli, sest ta ei saanud vajatud hoolitsust ja armastust ja nad on otsustanud seda viha maailma peale välja elada. 

Ohvrirollis olevad inimesed on sageli väga-väga tugeva empaatiavõimega. Samuti tuleb see reeglina lapsepõlvest kus baasvajadused olid rahuldamata ja polnud täiskasvanut kellele saaks loota. Aga nemad on nii tugevas "ellujäämisreziimis", et märkavad ja tunnetavad igat pisidetaili teiste inimeste tunnetes, emotsioonides ja nad hakkavad üritama "parandama" neid inimesi. Ja see teeb nad manipuleeritavaks. Minul oli tõesti loeta atul hulgal tundeid:"kui ma pingutan rohkem...kui ma armastan rohkem..." 

EI-EI-EI! See on Pullikaka. See pole sinu armastus mida nartsud vajavad ja sinu armastusest ei piisa kunagi - sa ainult annad vabatahtlikult oma hinge ära. 

Üks parim "nipp" mis minul aitas ennast kaitsta nende traumabondide ja lovebombingute ja asjade eest on järgmine: 

Tõmba omale ruut/ring ümber. Nagu oleksid liivapeal -lihtsalt piltlikult. Ja mõtle, et sellest ruudust saa sisse mitte ükski asi mis sulle halb on. Ja ärge võtke seda kui voo-doo ja "sina ei usu". Sisuliselt veenad sa oma aju lihtsalt ära, et sa oled kaitstud. Ja vähemalt minul see toimis. Emotsioonid jäid paigale aga pilt näeks tõlkides välja justkui ma istuks kuskil klaaskuplis ja mingi hull tõmbleb teiselpool. 

Lihtsalt tuleb leida see enda jaoks toimiv viis ennast hästi selgelt olukorrast, emotsioonidest ja kõigest eraldada, et näha selget pilti. Käi kasvõi peapeal kui aitab. Kui see kellelegi halba ei tee, siis miks mitte proovida? 

Fakt on see, et keegi ei saa ka ohvrit aidata - kui ohver pole ise valmis nägema ja ennast aitama. See on lõputu vabanduste nõiaring ja vähemalt minupuhul.... Oli see minu jaoks "turvaline" keskkond millises ma olin kasvanud ja mida ma teadsin. 

Ja miks ma rõhutan kasvamise keskkonda? Sest mu vend on praegu sellises suhtes. Viimati kui ma külas käisin dikteeriti talle isegi ette millist jopet selga panna. Mu 2 õde käivad samamoodi mööda selliseid suhteid - sest kõik tuleb lapsepõlvest. 

Te ei saa oma lapsi armastusega ära hellitada. Te saate neid väga palju armastades neile terve ja tugeva "minapildi" luua. 


Ma tahan lihtsalt, et te teadlikkuse tõstmise mõttes vaataksite seda videot ja mõtleks inimestele enda ümber ja oma suhtumisele inimstesse enda ümber. Kas tuvastastasid oma seltskonnas nartsu? 

https://youtu.be/lLsH2NJD1Vo

Tervitades :) 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

TEADANNE!! Appi, ma OLIN võlglane.

Panin viimased 3 aastat videosse...

Aeg ei paranda haavu...

Saame tuttavaks - mina olengi "Appi, ma olen võlglane" ja minul ongi "kopp ees!"

Meil oleks niimoodi Eestis kordades vähem elatisvõlglasi ja mida ma veel õppisin?!

Kopp on ees!

Kes maskab? - MINA MAKSAN!

Järgmine tibu on koorunud!

Kuidas ma oma majandusliku iseseisvu ise käest andsin!?

Palun ärge nüüd oma pead läbi seina lööge - ma juba panin psüüholoogi aja.