Aeg ei paranda haavu...

 Hei-Hei. 


Ma nägin ühe inimese loos seda pealkirja ja ma mõtlesin, et kirjutan sel teemal oma arvamust, sest ma olen sellega täiega nõus. Aeg ei paranda haavu. 

Kujutage ette, et te olete ese - nt külmkapp ja see läheb katki. Aeg ei tee seda korda - keegi peab seda lahti võtma, võib-olla mingid osad ära vahetama ja siis ta töötab jälle. (Ma ei räägi siin üldse sellest kontekstist, et kas rahaliselt tasub alati parandada või odavam on uus osta). 

Kui te tõstate selle külmkapi teise kohta (inimese näol kolite/muudate keskkonda) siis see ei saa seal teises kohas ka terveks. KEEGI peab seda tegema. Aga te harjute ära, et see külmkapp seisab seal kus ta seisab. 

Kujutage nüüd ette seda külmkappi oma hinges - aeg ei tee seda korda. Te harjute ära, et see on seal. Katki. Köögist te saate katkist külmkappi välja viia - hingest ei saa seda välja viia. Aga hinges saab seda parandada. Te saate hinges "välja vahetada külmkapi elektri, juhtmed, varuosad - ehk siis traumad, tunded, mõtte- ja, käitumismustrid." 

Ja selle jaoks tuleb see külmkapp hinges tükkideks võtta. Ja selles saab sind aidata eelkõige sellejaoks väljaõpet saanud psühholoog. Ta küsib sult õigeid küsimusi, et sa hakkaksid märkama, nägema kus on asi valesti(millised osad vajavad tööd, et külmkapp ei tööta) ja see aitab sul jõuda lahenduseni kuidas see korda teha. 

Ma lihtsalt olen saanud hiljuti kirju kus inimestelt kes samastuvad selle lähisuhte vägivalla teemaga ja siis ütlevad, et psühholoog ei saa neid aidata. See pole nii. Ainult sina saad selle katkise külmkapi on hinges korda teha. Probleem ei ole ju tegelikult selles mida teine inimene teeb ja kuidas käitub - vaid selles, et endaga on lubatud nii käituda. Ja et see ei korduks tuleb see katkine külmkapp korda teha. 

Nii et kui sa armas lugeja samastud mingite asjadega mida sa siit lugenud oled, siis chop-chop psühholoogile aeg kirja ja tee oma külmkapp korda. See, et sa oled harjunud, et see seal seisab ja ruumi võtab, või sa teed ennasthävitavaid/ennasthaletsevaid otsuseid  ei tähenda, et seda seal ei seisa. Samal ajal võtab see ära ruumi, et midagi head selle asemel tulla saaks. Taaskord piltlikult väljendades, siis mõelge kui palju jäätist see külmkapp suudaks hoida kui ta töötaks. Ennast mitte aidates võtad 

sa iseendalt võimaluse nautida häid asju. 

Ma pole ise seda kasutanud, aga ma tean on erinevaid telefoninumbreid kust saad alustada. Perearst saab sind saata teraapiafondi(?) kaudu terapeudi juurde. Tööandjalt saab küsida - ma tean, et mõned töökohad pakuvad tervisekindlustust/psühholoogi jne. Ma pole kindel aga vist isegi töötukassa kaudu peaks saama? Kellel on lapsed ja väga raske, siis ma lastekaitsetöötaja poolt sain mingi hetk "saatekirja" peretarpaeudi juurde.  

Ja ärge öelge mulle, et järjekorrad on pikad.  Ma tean. Aga see ei ole täna vabandus, et mitte alustada. Ootad pika järjekorra ja aitad ennast. Senini saad lugeda ka erinevaid eneseabi raamatuid kust saab tehnikaid ja ideid kuidas ennast seni aidata.

LIHTSALT PALUN AITA ENNAST. Mu süda tahab igakord minema joosta kui keegi vajab ilmselgelt abi aga ei ole valmis ennast ise aidama. Ja süda tahab minema joosta, sest sellel hetkel ma saan aru, et seda inimest ei saa aidata enne kui ta on valmis seda abi vastu võtma. 

Saada see uhkus selle külmkapi eest minema. Ta on seal ebavajalik. Ta takistab sul ennast aidata. 

Palun pane nüüd Google otsingusse "psühholoogiline abi" ja otsi omale abi ja siis ütle endale Aitäh!

Ka mina ütlen "Aitäh!" 






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

TEADANNE!! Appi, ma OLIN võlglane.

Panin viimased 3 aastat videosse...

Saame tuttavaks - mina olengi "Appi, ma olen võlglane" ja minul ongi "kopp ees!"

Meil oleks niimoodi Eestis kordades vähem elatisvõlglasi ja mida ma veel õppisin?!

Kopp on ees!

Kes maskab? - MINA MAKSAN!

Järgmine tibu on koorunud!

Kuidas ma oma majandusliku iseseisvu ise käest andsin!?

Palun ärge nüüd oma pead läbi seina lööge - ma juba panin psüüholoogi aja.